Rani Hania (1990- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Muzyka
(5)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Mediateka
(5)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(656)
Kochanowski Jan
(490)
Rani Hania (1990- )
(-)
Konopnicka Maria
(425)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(407)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(368)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(361)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(286)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(276)
Trzeciak Weronika
(262)
Krasicki Ignacy
(251)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(245)
Leśmian Bolesław
(244)
Prus Bolesław (1847-1912)
(233)
Słowacki Juliusz
(233)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Christie Agatha (1890-1976)
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Mickiewicz Adam
(183)
Orzeszkowa Eliza
(180)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(176)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(167)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(162)
Jachowicz Stanisław
(161)
Shakespeare William (1564-1616)
(160)
Praca zbiorowa
(159)
Kraszewski Józef Ignacy
(152)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(151)
Fabianowska Małgorzata
(147)
Roberts Nora (1950- )
(145)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(142)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(142)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Prus Bolesław
(139)
Lech Justyna
(138)
Szulc Andrzej
(137)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Staff Leopold (1878-1957)
(134)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(131)
Rolando Bianka
(131)
Reymont Władysław Stanisław (1867-1925)
(129)
King Stephen (1947- )
(128)
Mróz Remigiusz (1987- )
(127)
Lange Antoni
(126)
Kasprowicz Jan (1860-1926)
(121)
Tuwim Julian (1894-1953)
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(112)
Lem Stanisław (1921-2006)
(110)
Chotomska Wanda (1929- )
(109)
Conrad Joseph (1857-1924)
(109)
Polkowski Andrzej
(109)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(107)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(98)
Mazan Maciejka
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(96)
Cieślik Donata
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Parandowski Jan (1895-1978)
(95)
Siemianowski Roch (1950- )
(92)
Tetmajer Kazimierz Przerwa (1865-1940)
(92)
Asnyk Adam
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Uniechowski Antoni (1903-1976)
(88)
Krasiński Zygmunt (1812-1859)
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Sienkiewicz Henryk
(87)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(87)
Domańska Joanna (1970- )
(86)
Spirydowicz Ewa
(86)
Webb Holly
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Fredro Aleksander (1793-1876)
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(83)
Zarawska Patrycja
(83)
Coben Harlan (1962- )
(82)
Wilusz Tomasz
(82)
Dickens Charles (1812-1870)
(81)
Kasprowicz Jan
(81)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Szelburg-Zarembina Ewa (1899-1986)
(81)
Dehnel Tadeusz Jan (1906-1974)
(80)
Steel Danielle (1948- )
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(3)
Polska
(2)
Język
angielski
(2)
polski
(2)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(5)
Temat
Kabaret Starszych Panów
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Temat: dzieło
Jak najdalej stąd (film)
(1)
Nora (spektakl)
(1)
Pradziady (spektakl)
(1)
Truth in fire (film)
(1)
W domu (2020 ; film)
(1)
xABo: Ksiądz Boniecki (film)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Muzyka rozrywkowa
(5)
Pieśń i piosenka
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Muzyka instrumentalna
(3)
Ambient
(2)
Muzyka alternatywna
(2)
Muzyka wokalna
(2)
Pop (muzyka)
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Jazz
(1)
Kwartet smyczkowy
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Muzyka poważna
(1)
Muzyka użytkowa
(1)
Nagranie studyjne
(1)
Poezja śpiewana
(1)
5 wyników Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Booklet zawiera komentarz Anny S. Dębowskiej w języku polskim.
Muzyka Jerzy Wasowski ; słowa Jeremi Przybora ; aranżacje Aleksander Dębicz, Krzysztof Herdzin, Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Paweł Mykietyn, Pianohooligan, Hania Rani, Bartek Wąsik, Kuba Więcek.
Szymon Komasa wraz z wybitnymi aranżerami, solistami, wokalistami i orkiestrą dokonuje reinterpretacji kultowych utworów z repertuaru Kabaretu Starszych Panów. Projekt „Szymon Komasa – Kabaret Starszych Panów. Laboratorium” jest nie bez przyczyny opatrzony dopiskiem - LABORATORIUM, ponieważ z tak wybitnych osobowości muzycznych musiała powstać fenomenalna „mikstura”. Do grona wykonawców nowych interpretacji piosenek Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego dołączyli wraz z Szymonem wyjątkowi artyści jak: Hanna Banaszak, Mary Komasa, Joanna Kulig, Vito Bambino, Błażej Król - w roli wokalistów oraz Aleksander Dębicz, Krzysztof Herdzin, Antoni Komasa-Łazarkiewicz, Paweł Mykietyn, Piotr Orzechowski, Hania Rani, Bartek Wąsik, Kuba Więcek - jako autorzy aranżacji. Jak mówi Szymon Komasa: Ta płyta ma być taka, jakimi jesteśmy my, młodzi. Piosenki wybierałem z myślą o osobowościach aranżerów i wokalistów. Studiowałem każdego z osobna miesiącami, przeprowadzałem z nimi rozmowy, wysuwałem własne propozycje - w większości trafnie. Cieszę się, że tak wybitni twórcy mi zaufali i sami – jak to w laboratorium – zmiksowali ze swojego talentu i wyobraźni muzyczne arcydzieła.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PL (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
#IdeologiaMozila [Dokument dźwiękowy] / Czesław Mozil. - Skała : Mystic Production, ℗+© 2021. - 1 CD : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Tytuł z opakowania verso.
Booklet zawiera teksty piosenek w języku polskim.
Muzyka Mateusz "Matheo" Schmidt, Czesław Mozil, z wyjątkiem utworów Z miłości - Hania Rani, Czesław Mozil oraz 6/13 i Outro - Czesław Mozil ; słowa Czesław Mozil, z wyjątkiem utworów To nasze coś i Mama zawsze mówiła - Kasia Popowska, Czesław Mozil, Ziemia obiecana - Dorota Mozil, Autorytet - Jan Niezbendny, Czesław Mozil oraz Głód - Marcin Bors.
„#IDEOLOGIAMOZILA” to album bardzo osobisty, zbiór obserwacji świata, ale i najbliższego otoczenia. To zamknięty w 11 piosenkach manifest ważnych dla Czesława Mozila spraw i wartości, które podzielają również obecni na płycie goście. Piosenka „Z miłości” opowiada o przemocy domowej, Hania Rani subtelnie zagrała tutaj na najgłębszych emocjach. „To nasze coś” to świadoma decyzja nieposiadania dzieci, a „Dzień, w którym uśmiech znikł” to opowieść o ogromnej odpowiedzialności, jaka w tej chwili ciąży na naszym społeczeństwie. Michał Sławecki, światowej klasy kontratenor, podjął się zaśpiewania partii oprawcy, czego efekt jest zniewalający. Stanisław Soyka w „Pan tu nie stał” zgodził się zostać przedstawicielem pokolenia, które nie chce zrozumieć młodszej generacji, a Czadoman w „Autorytecie” pięknie wyśpiewał hymn o wszystkich „nieomylnych” krytykach muzycznych. Jak mówi Czesław Mozil: „#IDEOLOGIAMOZILA” to także płyta, która jest moją osobistą walką z kompleksem pisania po polsku. To pierwsza płyta, do której teksty napisałem w większości samodzielnie. Jako emigrant, wychowany na duńskiej ziemi, zawsze odczuwałem tremę pisząc po polsku. Tym razem podjąłem tę walkę z własnymi strachami, co było jak katharsis. Mam 42 lata, jestem wykształconym muzykiem, z dyplomem Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, ale przede wszystkim jestem prostym grajkiem, który kocha stać na scenie”. Za produkcję albumu „#IDEOLOGIAMOZILA” odpowiada znany i ceniony w świecie hip-hopu Matheo, wokale nagrał i zmiksował Marcin Bors. A to wszystko to tylko przedsmak tej fantastycznej płyty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. POP (1 egz.)
Muzyka
Winyl
W koszyku
Esja [Dokument dźwiękowy] / Hania Rani. - [Manchester] : Gondwana Records, p2019. - 1 płyta audio (Winyl) : zapis analogowy, 33 obr./min, stereo ; 30 cm.
Wszystkie kompozycje Hania Rani.
Dodatkowy druk zawiera tekst "On silence" Witolda Lutosławskiego oraz informacje o płycie.
Na płycie pseudonim wykonawcy Hania Rani, nazwa: Hanna Raniszewska.
Pianistka, kompozytorka, wokalistka. Współtworzy projekty Hania Rani i Dobrawa Czocher (album „Biała flaga" 2015) oraz „Tęskno”, którego album „Mi” został uhonorowany w 2018 roku nagrodą im. Grzegorza Ciechowskiego oraz nominacją do Fryderyków w kategorii Debiut Roku. Dodatkowo współpracuje i występuje z takimi artystami jak m.in. Christian Löffler (projekt „Nest”), Hior Chronik, Igor Herbut, Kamp czy Misia Furtak (album „Co przyjdzie?”). Hania Rani występowała również na renomowanych scenach koncertowych m.in. Filharmonia Narodowa w Warszawie, Funkhaus w Berlinie czy londyński Roundhouse oraz festiwalach: Open'er, Eurosonic, Scope, Spring Break czy Transatlantyk. Zagrała kilkadziesiąt koncertów na terenie całej Europy: w Niemczech, Austrii, Czechach, Belgii, Finlandii, Szwecji Włoszech, na Węgrzech, Portugalii, Holandii, Litwie ale również na Islandii i w Turcji. Od 7 lat tworzy autorską muzykę, której owocem są projekty mające na celu przekroczenie granic podziału na gatunki i style np. nowe aranżacje pieśni John'a Dowland'a na kwintet smyczkowy i solistów, projekt muzyczno-akustyczny „Preludium i Fuga na 3 akustyki” czy muzyka do filmów i spektakli teatralnych (m.in. w 2018 roku do spektaklu „Pradziady” dla Teatru Telewizji). Hania jest również animatorką kultury – na swoim koncie ma organizację pierwszej edycji Piano Day w Warszawie, zainicjowała cykl koncertów na warszawskim osiedlu Jazdów - Muzyka w Pracowni oraz współtworzy festiwal Tchnienia. Sercem w Bieszczadach, duszą na Islandii, jedną nogą w Warszawie, a drugą w Berlinie. Solowa płyta, nagrywana w Reykjaviku, Warszawie i Amsterdamie, która zostanie wydana przez prestiżową brytyjską wytwórnię Gondwana Records (Portico Quartet, Go Go Penguins, Matthew Halsall). Pierwszy singiel „Glass” został premierowo zaprezentowany przez Mary Anne Hobbs w jej audycji dla BBC Radio 6. „Esja” to szereg zmysłowych, nastrojowych, rytmicznych i urzekających kompozycji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MKL (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Inner symphonies [Dokument dźwiękowy] / Hania Rani, Dobrawa Czocher. - Berlin : Deutsche Grammophon, p2021. - 1 płyta audio CD : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Wszystkie utwory skomponowała Hania Rani i Dobrawa Czocher.
Hania Rani, właściwie Hanna Raniszewska.
Hania Rani i Dobrawa Czocher to najmłodszy w historii Deutsche Grammophon żeński duet kompozytorski związany z tą firmą. Zaczęły razem tworzyć muzykę w bardzo młodym wieku, odkrywając łączącą je, instynktowną artystyczną więź. Obie artystki są teraz odnoszącymi sukcesy muzykami, ale ta szczególna więź pozostaje niezmieniona. `Jest między nami dużo swoistego pokrewieństwa.` - Hania Rani. `Kiedy jesteś rodzeństwem, możesz być szczery. Ufamy sobie Nawzajem.` Dobrawa Czocher To poczucie wzajemnego zaufania i zrozumienia zainspirowało ich debiutancki album dla DG. Stworzony przez kompozytorkę - pianistkę i wokalistkę Hanię Rani oraz kompozytorkę i wiolonczelistkę Dobrawę Czocher, nagrany w Sali Filharmonii w Szczecinie, Inner Symphonies jest ich pierwszym, pełnym albumem złożonym z autorskich utworów, dziełem które zostanie wydane 15 października 2021 roku. Pierwszy singiel, Con Moto, ukazał się 16 lipca. Teledysk do tego utworu, który nakręcono w jednym z najstarszych teatrów w Polsce, Starym Teatrze w Krakowie, pojawi się 21 lipca 2021 roku. Motywem przewodnim Inner Symphonies jest nadzieja. Zwłaszcza podczas blokady spowodowanej pandemią, Hania i Dobrawa wspierały się wzajemnie i motywowały zarówno jako przyjaciółki, jak i muzyczne partnerki. `Pamiętam, jak Hania wspomniała mi, że Jej babcia mówiła: `Wiosna nadejdzie, to pewne`. Świat wydawał się rozpadać, kiedy zaczynałyśmy pracę nad tym albumem, ale miałyśmy nadzieję na lepszą przyszłość. Bardzo dobrze było mieć po swojej stronie Deutsche Grammophon i czuć wsparcie tego zespołu. To dało nam swobodę rozwijaniu naszej muzyki.` Dobrawa Czocher Praca nad Inner Symphonies zaczęła się od rozmów przez internet, a potem, gdy mogły wreszcie spotkać się w Gdańsku, ruszyla spontanicznie. Z wymiany pomysłów oraz licznych improwizacji, będących podstawą do budowania poszczególnych utworów wyłonił się ostateczny kształt artystyczny albumu. `Miałyśmy dużo czasu na rozmowy, na pytania, czego tak naprawdę teraz chcemy, czym jest dla nas muzyka. Ten czas był dla nas naprawdę cenny. Miałyśmy też dużo zabawy. Ćwiczyłyśmy jogę i chodziłyśmy na spacery po lesie.` wspomina Dobrawa. Ich miłość do świata natury znajduje swoje odzwierciedlenie w albumie, wraz z motywami przyjaźni i nadziei. Kontrastujące utwory współgrają ze sobą, tworząc unikalny, introspektywny świat dźwięków, od powolnego, tajemniczego piękna Whale`s Song po zawrotny ruch Con Moto, którego niespokojną energię potęguje delikatna melodia, wyłaniająca się pośród motorycznych przebiegów partii fortepianu i wiolonczeli. `Con Moto (ruchliwie, żywo), jak sama nazwa wskazuje, była naszą próbą wyobrażenia sobie siły, którą ucieleśnia każda żywa materia. Powtarzające się rytmy partii instrumentalnych, ich pulsacja, energia i dynamika były naszymi narzędziami do stworzenia tego utworu. Szczególnie interesujące było skomponowanie czegoś, co tak bardzo kontrastowało z sytuacją, w jakiej wszyscy byliśmy podczas lockdownu. Con Moto jest zatem również naszą odą do wolności.` Hania i Dobrawa podpisały kontrakt z Deutsche Grammophon 26 maja 2021 roku, niedługo po zakończeniu pracy nad albumem Inner Symphonies. Nagrania utworów do albumu Inner Symphonies odbyły się w gościnnych wnętrzach Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. `U podstaw realizacji nowego, muzycznego projektu Hani i Dobrawy, leży ich talent, potwierdzony dokonaniami artystycznymi, na które nie pozostaliśmy obojętni, tym bardziej, że instytucję Filharmonii łączą przyjacielskie stosunki z obiema Artystkami. W ślad za płytą `Biała flaga`, która ujęła nasze serca, do grupy wiolonczel Orkiestry Filharmonii w Szczecinie dołączyła Dobrawa Czocher, dając tym samym impuls i bazę do powstawania nowych, inspirujących projektów. Nasza wyobraźnia nie zna granic, jedynymi ograniczeniami są czas i przestrzeń, których zawsze brakuje. Moment pandemii wyhamował wiele zaplanowanych działań Filharmonii, wykorzystaliśmy ten czas na realizację naszych marzeń. Pokonując wszelkie, często karkołomne trudności spowodowane stanem epidemicznym, udało nam się udostępnić artystkom złotą salę Filharmonii do nagrania tego wyjątkowego muzycznego projektu.` Dorota Serwa / Dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie. W atmosferze spokoju i całkowitego skupienia, pod czujną opieką, mimo szalejącej dookoła pandemii, Hania i Dobrawa mogły zrealizować swoją artystyczną wizję. Doskonałe warunki akustyczne sali koncertowej, wydobyły wirtuozowski kunszt i muzyczną wrażliwość duetu. `Czujemy ogromną radość i dumę, że projekt niebawem ujrzy światło dzienne, a Filharmonia mogła mieć w nim swój udział, zwłaszcza, że jako pierwsi mogliśmy doświadczyć efektów nagrań, podczas trzeciej edycji festiwalu MUSIC.DESIGN.FORM 2020, kiedy nastąpiło prapremierowe wykonanie utworów z nadchodzącej płyty. Cieszymy się, że za chwilę wszyscy będą mogli doświadczyć niezwykłej wrażliwości utalentowanych artystek. Poniekąd czujemy się trochę inicjatorami tego zjawiskowego albumu.` Dorota Serwa / Dyrektor Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MUZ (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Music for film and theatre [Dokument dźwiękowy] / Hania Rani. - [Manchester] : Gondwana Records, p2021. - 1 płyta audio CD (38 min 29 s) : zapis cyfrowy, stereo. ; 12 cm.
Wszystkie utwory skomponowała Hania Rani.
Na opakowaniu komentarz w języku angielskim.
Nazwa właściwa kompozytorki: Hanna Raniszewska.
Muzyka do filmów z 2020 r. i spektaklów z 2018 i 2020 r.
„Music for Film and Theatre” to osobisty wybór kompozycji artystki, które powstały na potrzeby teatru, kina i innych projektów: od starszych, pochodzących z wczesnych współprac z przyjaciółmi, po najnowsze kompozycje do filmów pełnometrażowych „xABo: Ksiądz Boniecki” w reżyserii Aleksandry Potoczek i „Jak najdalej stąd” w reżyserii Piotra Domalewskiego. Komponowanie muzyki do filmów i spektakli teatralnych zawsze było dużą częścią muzycznego świata Hani Rani. Jest to również ta część procesu kreatywnego, która może być kusząco niedostępna dla słuchaczy - np. gdy muzyki nie można posłuchać poza spektaklem lub filmem. Zebranie utworów na albumie daje Rani szansę na podzielenie się swoją muzyką ze słuchaczami na własnych warunkach, a jej fanom szansę na usłyszenie innej strony jej twórczości - wśród kompozycji znajdziemy również utwory, które choć pisane do filmu lub spektaklu, finalnie do nich nie trafiły. Hania Rani była zaangażowana w wiele projektów, z których każdy stanowił ważny krok w jej artystycznym rozwoju i życiu jako kompozytorki i artystki. Rani jest wdzięczna wszystkim reżyserom, którzy powierzyli jej tworzenie muzyki do swoich projektów, ale szczególnie ciepłym uczuciem darzy utwory skomponowane do jej pierwszego „prawdziwego” spektaklu teatralnego „Pradziady” w reżyserii Michała Zdunika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Mediateka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. MFT (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej